Medya Planlama&Medya Satın Alma

Hedef kitleye mesajın en etkili biçimde ulaşmasından sorumludur. Medya çalışmaları planlama, satın alma ve araştırma olarak üçe ayrılır:
Medya Planlamacısı (Media Planner): Planlama, hangi ortamın veya medyanın ne zaman, ne kadar zaman aralığı içinde ve ne kadar maliyetle kullanılacağını belirlemeyi içerir.
Medya Satın alıcı (Media Buyer): Medya satın alıcı hangi medyanın ne maliyetle kullanılabileceğini saptar. Satın alma, müşteri tarafından onaylanan plana uygun olarak medyayı kullanmaktır.
Medya ve Rakip Araştırması (Media Research): Medya Planı ile bölümü içinde Birçok medya departmanı, medya bilgilerini değerlendirmeye tabi tuttuğu bir araştırma bölümüne sahiptir. Bu bölüm, medya araştırma müdürünün hazırladığı; izleyici veya dinleyici kompozisyonu, programların izlenme oranlarının saptanması, gelecekteki maliyetlerin tahmini araştırması gibi işler üzerinde yoğunlaşmıştır.

Medya Planlama

Reklam kampanyası döneminizde hedef kitleniz hangi televizyon programlarını izliyor? Hangi internet sitelerini ziyaret ediyor? Sinemaya hangi filmleri izlemeye gidiyor? Medya planlama süreçlerinizi, sürekli değişen medya dinamiklerine göre yönetiyoruz.

Medya planlama için ulusal televizyon kanallarını yakından takip ederek hangi kanalda, hangi programın yayınlandığını ve bu programlar içerisinde hangilerinin daha çok izlenip, daha fazla reyting aldığını sizler için takip ediyoruz. Bu sayede en çok izlenen televizyon programlarında reklamlarınızın yayınlanmasını sağlıyoruz.

Medya Satın Alma

Reklam ve tanıtım çalışmaları içinde medya bütçeleri en önemli harcama kalemini oluşturmaktadır. Bu sebeple hedefimiz, medya satın alımında en avantajlı maliyetleri yaratabilmek ve müşterilerimiz için alternatifli bütçeler üretebilmektir. Tüm mecralarda en uygun maliyetleri yakalama çabamızı özellikle önceden satın alınması yapılmış olan bazı ulusal/yerel televizyon ve radyo kanalları ile gerçekleştirmekteyiz.